tisdag 17 december 2013

Första inlägget..

Länge sen jag bloggade. Det går i vågor men nu har det verkligen varit en lång period utan bloggande, ett år eller så. Minst 3 år sen jag skrev hundblogg!

Idag har vi hittills hunnit med 45 minuters promenad med Billy med fokus på att inte dra i kopplet (och även lite sk Dogparkour, för att han tycker det är skitkul, blir glad i träningen och tycker det är roligt att vara med mig) Har inte orkat brytt mig på väldigt länge och tagit den enkla vägen, flexikoppel till exempel. -_- Men nu har jag bestämt mig för att få ordning på det. Det går bra om man kan koncentrera sig på det ordentligt men han är så lättstörd. Mista lilla spår eller möte med människa så blir han helt okontaktbar. För att inte tala om möte med annan hund. Vet inte vad jag ska göra med den biten.. Går inte alls när Fly är med, dom stissar upp varandra. Går jag med en hund bara går det mycket bättre, Fly lyssnar & skäller inte och Billy lugnar ner sig mycket fortare, hetsar inte upp på samma sätt heller.

Fly har bara varit uppe och röjt i skogen i 20 min, kan inte ha henne med om jag vill ha ut något av träningen med Billy som sagt! Hon vill vara i centrum, han vill inte vara med mig och det blir bara massa trams och flams. Men men, hon får göra något annat roligt sen! :) Just nu ligger hon ute på altanen och är väldigt nöjd med det..

Snart mata barn och lägga den lilla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar