onsdag 18 december 2013

Onsdagen

Idag började jag dagen med Fly uppe i skogen i 20 minuter, snabbfrukost och sen ut på promenad med Billy. Idag gick det inte lika bra som igår då någon måste gått samma stig där i ödeskogen precis innan med en hund. Billy körde nosen i backen och hittade ovanligt intressanta kissfläckar men kunde "kalla in" honom som vanligt med mer bestämd ton - jag ställer inga krav för då skiter han i mig i stället och vi blir osams!

Efter ett tag var vi där jag gick vilse förra vecka (har inte gått denna runda på jätte länge och en bit i skogen är bara massa småstigar huller om buller, jag valde fel stig den gången helt enkelt - och det slutade med en promenad på lite mer än 2,5 tim) men den här gången koncentrerade jag mig verkligen för att komma rätt men sen.. ringde telefonen och ja, jag irrade bort mig där hur mycket som helst men tänkte att jag traskar väl runt här medan vi pratar i telefonen så får jag lösa problemet när jag lagt på - och hem kom vi! :)

Just nu ligger all min och Flys vardagsträning på onödiga roliga saker, förra veckan lärde vi oss slalom mellan benen när man går och nu tänkte jag klicka in ett backa för det kan hon inte. Hon bjuder det inte heller så får rada upp lite stolar och se om det hjälper henne på traven! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar